وبلاگی برای مهندسان کامپیوتر

اللّهُمَّ کُنْ لِوَلِیِّکَ الْحُجَّةِ بْنِ الْحَسَنِ صَلَواتُکَ عَلَیْهِ وَعَلى آبائِهِ فی هذِهِ السّاعَةِ وَفی کُلِّ ساعَةٍ وَلِیّاً وَحافِظاً وَقائِدا ‏وَناصِراً وَدَلیلاً وَعَیْناً حَتّى تُسْکِنَهُ أَرْضَک َطَوْعاً وَتُمَتِّعَهُ فیها طَویلاً

بایگانی

فال حافظ

۳ مطلب در آذر ۱۳۹۳ ثبت شده است

وب 3 چیست

۲۹
آذر

وب 3 چیست؟

وب ۱ بسیار محدود و ساده‌ بود و تنها تعدادی نسبتاً اندک از مؤسّسات گوناگون، دانشگاه‌ها، مراکز تبلیغاتی و غیره به ایجاد مطلب و محتوا بر روی آن مبادرت می‌نمودند. این در حالی بود که کاربران در وب ۱ تنها امکان دسترسی به اطّلاعات موجود و استفاده از آن‌ها را داشتند و نه توان ایجاد و یا تغییر آن را . اما در وب ۲ کاربران قادرند خود به ایجاد و خلق محتوا اقدام نمایند، آن را ساماندهی و تنظیم کنند، دیگران را در اطّلاعات و داشته‌های خود شریک و سهیم سازند و یا به انتقاد و تغییر آن بپردازند.

ما در این مقاله سعی می کنیم به توضیحاتی درباره ی وب 3 بپردازیم و برای شما توضیح دهیم که کلا وب 3 چیست و به چه دردی می خورد؟
وب 3 شکل جدیدی از وب است که امروز می بینیم که می تواند جانشینی برای وب 2 باشد . ساختن شکل کنونی وب با علاقمندی بیشتر و کاربرد راحت تر برای کاربران، نقش اصلی وب 3 است. بسیاری از متخصصان معتقدند که وب 3 تنها یک حقه ی بازاریابی برای جذب کردن خریداران در آینده است. وب 3 مجموعه ای از استانداردها است که وب را روی یک پایگاه داده ی بزرگ می گرداند. حالا سوالی که در این بحث وجود دارد این است که آیا وب 3 می توانست یک جایگزین خوب برای وب 2 باشد؟

  • samaneh valipour

کلیک‌راست سفارشی

رجیستری ویندوز , ویرایش کلیک راست

ویرایش کلیک راست
تنظیمات منوی کلیک راست یا همان Context menu در رجیستری ویندوز قرار دارد. شما می‌توانید با ویرایش رجیستری ویندوز، نسبت به اعمال تغییرات در منوی کلیک راست اقدام کنید. اما نکته‌ای که ‌باید به آن توجه داشته باشید، مراحل پیچیده‌ ویرایش منوی کلیک راست از طریق رجیستری است. هریک از گزینه‌ها و منوهای موجود در کلیک راست، مراحل پیچیده‌ای را برای ویرایش به خود اختصاص می‌دهد که بیشتر با یکدیگر مشابه نیستند.

  • samaneh valipour

7مرحله بالا بردن امنیت شبکه‌های Wi – Fi

 ۷ مرحله بالا بردن امنیت شبکه‌های Wi – Fi

منظور از شبکه‌های Wi – Fi،‌‌ همان شبکه‌های Wireless یا بی‌سیم می‌باشد. شبکه‌های بی‌سیم این اجازه را به شما می‌دهند تا رایانه‌های شخصی، لپ تاپ‌ها و دستگاه‌های دیگرتان، با استفاده از سیگنال‌های رادیویی برد کوتاه، با یکدیگر در «ارتباط» باشند. با این حال، برای اینکه بتوانید یک شبکه بی‌سیم امن داشته باشید، باید یک سری تغییرات در سیستم ایجاد کرده و بعد یک بار دستگاه را خاموش روشن نمایید.

هر دستگاهی که در محدودهٔ سیگنال‌های انتقال رادیویی برد کوتاه شما وجود داشته باشند، اگر فرکانس آن دستگاه، با محدودهٔ سیگنال‌های انتقال رادیویی برد کوتاه شما یکی باشد، می‌تواند از امکانات شبکه بی‌سیم شما استفاده نماید. این صحبت به این معنی است که هر کسی با یک کامپیو‌تر و یا لپ تاپ بدون سیم، در طیف وسیعی از شبکه‌های بی‌سیم قرار بگیرد و قادر به اتصال به آن شبکه باشد. مگر اینکه شما اقدامات احتیاطی برای جلوگیری از سوء استفاده دستگاههای دیگری که در محدودهٔ سیگنال‌های انتقال رادیویی برد کوتاه شما قرار دارند را انجام داده باشید.

  • samaneh valipour